tirsdag 5. oktober 2010

DIY; Tavle

Husker de ramma eg viste for nokre dagar sidan?
 No er det vesle prosjektet fullført ;)
Det har blitt ei tavle.


Eg kjøpte ramma 
som då var brun for ein 10'er på loppis (gløymte å ta før-bilde) 
Då eg hadde ei bye med målekosten og fargen isvann, vart den lyseblå
Men tydelegvis vart det ein reaksjon med den opprinnelege fargen slik at den krakelerte. 
Eg lot det vere slik, for det vart jo kult ;)
Ser skikkeleg gammal ut (Ein lakk som lager krakelering 
er å få kjøpe i hobbybutikker)


Min kjære var så snill å sage til ei kryssfinerplate slik at den passa inne i ramma. 
Denne målte eg 2 strøk med tavlemåling. Eg stifta den fast på baksida.
 Og vips har eg ei tavle ingen andre har ;)


Den skal sjølvsagt hengast på veggen (er ikkje komt så langt endå ;)
Tavla blir perfekt her i bakekroken min. 
På den skal eg ha oppskrifter som er flittig i bruk. 
I dag har eg som de ser 
baka horn ;)


Om det er nokon som lurer på kor muffinsbilde som eg hadde her før 
har tatt vegen. Ja, så ser dokke det her ;)



Skålene frå IB Laursen som er på bildene,
 har eg vore så kjempeheldig å vinne i Give Away hos Anne Karin med den flotte bloggen Mittliv1975. Ta deg ein tur på besøk her!

 Eg vann og to krus i blått frå IB Laursen. 
Men sjølv om dei var godt innpakka har dei dessverre fått hard medfart på reisa. 
Så dei var knuste :(

Uansett;
Tusen tusen takk for kjempefin gevinst Anne Karin.
Midt i blinken, eg er kjempeglad i både 
blått og prikker :)

Eg håper alle har ein super kveld!

Klem frå Bjørg :-)

24 kommentarer:

Audhild sa...

God kveld!
Så fine og koselige bilder!
Tavla ble kjempestilig da!!
vært baking her og idag:) kjekt å ha i fryseren ja:)
KLEM

Ruter & Hjerter sa...

Så originalt og flott det ble!! skikkelib bra ble tavla di!:) Elsker all inspirasjon fra deg;)

Randi sa...

Lekker tavle, det blei jo knallstilig når malinga krakelerte!!! Kjempefine skåler du har vært så heldig å vinne, surt med koppene. det går avogtil litt hardt for seg, ja; både her og der;)
Ha en koselig kveld, regner med at det blir tv-kveld på deg også?
Klem, Randi:)

PS; award til deg på bloggen min- fordi du fortjener det:)

mittliv75 sa...

Hei:o))

Den tavla vart bare kjempestilig, slik fekk eg og lyst til å lage:o) Kjøper ein tavlemaling hos ein vanleg fargehandler?
Også vart den ekstra stilig med målinga som krakelera... Du er full av inspirasjon- TAKK!!!
Ha ein fin kveld.
Klem

Stine-Iren sa...

Tavla vart kjempe fin:) Passa perfekt inn i kjøkkenkroken din:)

Håpar du har ein gin høstkveld:)
klem Stine-Iren

Lille Frøken Jensen sa...

Den ble jo kjempe kul:) selv om den ble krakelert uten vilje.
Gøy å ha noe som ingen andre har lik:)
Liker så godt hyllene du har på kjøkkenet, jeg gleder meg til å få opp mine:)
Ønsker deg en fin kveld og en forsatt god uke.Klem fra Jorunn

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Tøff tavle!☺
Kanskje eg må av å sjå etter ei fin ramme på brukten og herme litt..☺

Me like dørhandtaka på kjøkkenskapa dine ;)

Klem M♥

Gyngestol og kaffigrut sa...

Nydelig tavle, og krakeleringen ble prikken over ien! Så koselig du har det i bakekroken din.
Kreativ som alltid, imponert!
Ønsker deg en fin tirsdagskveld. Jeg skal krype opp i godstolen og se Greys snart:)
Klem.

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Du slutter ikke å imponere :) KJEMPEFIN tavle!

Klem Anette :)

fryd&forandring sa...

Må si tavla og krakeleringen var veldig stilig! Jeg har krakeleringslakk, men effekten blir ikke fullt så bra med den jeg har som det du har fått til på ramma! Smart og kjekt med slik ramme, det tror jeg vi trenger her og, hehe.. skal overbevise sambo om det samme jeg!!

Ha en fin kveld!

Hegeslilleboble sa...

For et nydelig, koselig kjøkken!!! med masse supersøte ting! Tavla ble kjempebra også:)

Grønnsakshagen sa...

Tavla ble kjempefin! Og bare kult at den krakelerte da!:-)

ELLEMELL sa...

så fin tavle!
synes det er kult at det krakelerte av seg selv- veldig ekte!

så fin premie i giveaway! synd de knuste- men heldigvis kan du kose deg med de to skålene:)

ha en fin kveld:)
klem ellemell

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fin den ble! :D Flotte bilder av kjøkkenet ditt. :))))

Jennys fire vegger sa...

Oj, knallfin tavle! Så smart, du er flink altså! :o) Den ble kjempefin på bakebenken.

Koslige gaver du har fått også, synd med krusa som knuste...

Ha en fin kveld videre du også, og en god dag i morgen!
Klem Jenny

gult hus i svingen sa...

takk for tavleide:-) Skikkelig smart. Krakelering er en fin effekt. Så heldig du er som får så mange gaver:-)

Fint kjøkken du har:-)

Tirsdagsklem fra Trine:-)

Lykkeliten sa...

Oi, så stilig!
Jeg har malt et skap en gang som krakelerte (var det det du kalte det montro? Utrolig stilig er det ihvertfall:) Har alltid fått høre at den tavlemalingen ikke er noe, men ser no ut som at den virker da!

Kjempestilig tavle, som passet fint inn:) Ha en strålende tirsdag:) klem♥

Unknown sa...

Tavlen ble kjempefin ♥ Så kult med den krakeleringen:)
Og så masse herlige go`biter du hadde på hyllen på kjøkkenet:))

Flotte skåler fra IB, elsker de der med prikker på:)

God natt klem!

Karen sa...

Du har sååååå fint kjøkken :)
Tavlen var skikkelig stilig, passet godt inn i bakekroken...
Jeg for min del sikler på vinflaskene i hyllen over der, og gleder meg stooooooort til jeg kan helle meg et glass fredagsvin igjen :) hehe...

*klemmer*

hannem sa...

Kjempeflott tavle, så stilig med de krakeleringene. Syntes det er stilig når den står inn til veggen, ikke sikkert du trenger å henge den opp. Men sikkert mer praktisk. Lurt å kunne hekte den ned for å skrive på den.

livet på kvasseberget sa...

kjempe fint det ble!! :) så flink du er til å få til ting og ordne :)
også må jeg bare si at du har en utrolig koselig blogg:)
klem fra kine

Marit ♥♥♥ sa...

Kjempeflott! Så kreativ du er! Kunne godt tenkt meg en sånn tavle, ja :)

Ha en fin kveld!
Klem Marit :)

June sa...

Utrolig fint!:)
Og lurt!

Klem

Marte sa...

Så fin ramme!

Related Posts with Thumbnails