onsdag 24. april 2013

Mann tar det mann har ;)

Eg har hatt eit stort sølvfarga fat ståande på boda. 
Det har liksom aldri fått oppholdstillatelse lenge igongen. 
Eg har ikkje fått det til å passe inn skikkeleg. Så no har eg rett
 og slett måla det turkisEg meiner at har ting stått
 lenge nok i ei bod, så kan det godt fiksast
 litt på istaden for at det
 blir kasta.
Først vaska eg det godt med salmiakk. 
Deretter måla eg det med eit strøk måling, også pussa eg lett over det
 for å få fram mønsteret og for å få ein røffare finnish. Så får det vare så
 lenge det gjer. Det er fort gjort å måle 
det ein gong til ;)
Det vart iallefall eit fint fargeinnslag på spisebordet. 
Eg synast oransje mot turkis er så 
nydeleg og friskt :)
Eg kan love deg at spisestova ikkje ser så ryddig ut i skrivande stund. 
For her har eg nemleg hive meg på eit stort prosjekt. Akkurat som
 om eg ikkje har nok å ta meg til frå før..
Men fint blir det ;)

Ha ein strålande kveld!

Klem frå Bjørg :-)

19 kommentarer:

beate sa...

Nydelig farge!!
Flotte bilder!

Klem

fru trollhagen sa...

Brettet ble fint slik. Nydelig farge på blomstene :) Jeg liker vedlig godt oransje. Vi har en oransje vegg i stua :)

jerzy_nka sa...

I like it :)

Unni sa...

Så flott :-)

Rebekka sa...

Nydelig!

Lille Frøken Jensen sa...

Nydelig farge og bra komdi med oransje:)
Ønsker deg en fin kveld
Klem fra Jorunn

Hulda sa...

Det var virkelig nydelig. Så flott farge på fatet, stilig med de orange blomstene og skåla til. Likte også godt lampa i vinduet, den passer fint til fatet. Friske og fine bilder, flott vindu.

Gratulerer så mye med seieren i konkurransen hos Nib. Et fint, vårlig bilde du har tatt. Flott premie du vant!

detgoderom sa...

Herlige bilder! Eg er også glad i turkis og oransje, og det er ei kjempefin kontrast fargemessig. Det gjorde seg på bordet :-)

Frøken Loppe sa...

Super herleg farge!! Nydelige bilder ;0)
Blir spennande å sjå ditt nye prosjekt!!

Klem

Jatte sa...

Åå, så fint!

Flotte bilder du tar :)

Ha en fin natt,
Klemmer fra Jatte♥

Inger Johanne sa...

Dette var nydelig. Nok en god ide fra deg, du inspirerer virkelig!

Bergheim sa...

Så bra det ble, og så mye mere DEG enn om det var sølvfarget :) Kjempegod idè

DUNNISMoR sa...

Hei!
Friskt og sprekt!
Lurar forresten på kor du har fått tak i teppet med Harlequinmønstert?
Det var råtøft!

Audhild sa...

ELSK på turkisfargen!!!
Er det samme fargen som du malte sjenken med?

Utrolig kult med turkis & oransje sammen!! LIKER!

KLEM

Karen sa...

Hihi, helt enig! Og det ble kjempestilig...
Røft tiltross for den utrolig søte fargen :)
Har du fargekode på den forresten? Tenker jeg skal til med å male noen slitte kjøkkenstoler, og ønsker meg noe fjordhusinspirert ;)

Ha en finfin helg!
*klemmer*

angie sa...

ich liebe ihre ranunkeln!!! alles liebe von angie

Underberget sa...

Enda et flott bevis på at maling og friske blomster gjør underverker! Dette ble kjempefint:-)

Myrte ♥ sa...

Så fint fatet ble i nydelig sommerfarge!
Nå ble jeg inspirert til å male mine sølvfat som liksom ikke passer inn noe steds hen lenger :)

Unknown sa...

Hvor kommer den "rya" fra? Likte så godt mønsteret på den.

Related Posts with Thumbnails